Charakteristika odboru
Pedagogická činnost odboru je zaměřena zejména na předměty matematické a numerické analýzy. Členové odboru se podílejí na přednáškách i cvičeních matematických předmětů v bakalářském, magisterském i doktorském studiu (v prezenční i kombinované formě), a dále v kurzu celoživotního vzdělávání. Významný podíl na pedagogické činnosti odboru má rovněž zapojení jeho členů při vytváření různých forem podpory výuky, a to jak tištěných, tak i elektronických. Pedagogickou činnost lze v tomto smyslu rozdělit do těchto oblastí:
Bakalářský studijní program Strojírenství, obory profesního i obecného typu
Členové odboru jsou garanty výuky předmětů:
- Matematika III
- Numerické metody I, II
- Matematika III-B
Bakalářský a navazující magisterský studijní program Aplikované vědy v inženýrství, obor Matematické inženýrství
Členové odboru se podílejí na vedení bakalářských a diplomových prací studentů tohoto oboru a jsou garanty výuky předmětů:
- Fourierova analýza
- Funkcionální analýza I
- Matematická analýza I, II a III
- Matematické metody v teorii proudění
- Matematické modelování pomocí diferenciálních rovnic
- Matematické výpočty pomocí MAPLE
- Matematický software
- Moderní metody programování
- Moderní metody řešení diferenciálních rovnic
- Numerické metody I, II a III
- Parciální diferenciální rovnice
- Úvod do TeXu
- Základy optimálního řízení
- Základy programování
Doktorský studijní program Aplikace přírodních věd, obor Aplikovaná matematika
Členové odboru jsou školiteli v uvedeném oboru a jsou také garanty předmětů doktorského studia:
- Numerická matematika I a II
- Rovnice matematické fyziky I a II
- Funkcionální analýza a prostory funkcí
- Matematické metody optimálního řízení
- Sturm-Lieouvilleova teorie
Kurz celoživotního vzdělávání
V rámci spolupráce s firmou Honeywell členové odboru zajišťovali semestrální kurz přednášek na téma Dynamika letu a jeho řízení.
Elektronická podpora výuky
Členové odboru se významně podílejí na tvorbě a aktualizaci elektronických podpor pro výuku matematických předmětů na FSI (viz http://mathonline.fme.vutbr.cz) a na zajištění e-Learningového kurzu z předmětů Matematika I, Matematika II a Matematika III v rámci celoškolského softwaru Moodle. Tyto a další pedagogické aktivity probíhali za podpory získaných projektů (zejména v rámci FRVŠ).
Mimouniverzitní aktivity
Členové odboru se věnují vedení studentů oboru Matematické inženýrství v soutěžích SVOČ. V roce 2016 se aktivně podíleli na organizaci závěrečného kola této studentské soutěže (viz SVOČ 2016).