pro ak. rok 2024/25
Směrnice a pokyny vztahující se přímo k závěrečné práci a státní závěrečné zkoušce:
- Směrnice rektora 72/2017 - Úprava, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací (úplné znění ze dne 11. 4. 2022)
- v čl. 5 odst. 1 se píše: Děkan může vnitřní normou podle čl. 16 stanovit povinnost studenta odevzdat listinnou formu závěrečné práce podepsanou autorem v předepsaném počtu výtisků v termínu stanoveném fakultou.
- Připravuje se aktualizace směrnice děkana, kde bude uvedeno, že se závěrečná práce odevzdává jen elektronicky.
- Doporučení: Pokud si práci pro svou vlastní potřebu přeci jen vytisknete a svážete třeba do kroužkové vazby, tak tuto verzi vezměte ke státnicím a nabídněte ji komisi k prolistování. Je to pro nás příjemná změna, když můžeme listovat a ne jen číst PDF na monitoru.
- v čl. 15, odst. 1 e) je specifikováno, že za klíčovými slovy je zařazen "rozšířený abstrakt v češtině či slovenštině v případě, že jazykem závěrečné práce není čeština ani slovenština (netýká se studentů studujících ve studijním programu akreditovaném v angličtině)"
- v čl. 15, odst. 5 se píše: "Rozsah a doporučenou strukturu rozšířeného abstraktu stanoví vnitřní norma dle čl. 16. Nebude-li vnitřní normou stanoveno jinak, doporučuje se rozšířený abstrakt o rozsahu přibližně 3 normostrany, který bude obsahovat úvod, popis řešení a shrnutí a zhodnocení výsledků."
- Směrnice děkana č. 3/2022 Doplněk Směrnice rektora č. 72/2017 „Úprava, odevzdávání a zveřejňování závěrečných prací“ (ze dne 25. 4. 2022)
- Způsob odevzdání závěrečné práce je stanoven v příslušném pokynu děkana k ukončení studia, viz informační tabule fakulty - pokyny
- Směrnice děkana č. 5/2016 ke zveřejňování závěrečných prací (ze dne 16. 9. 2016)
- Organizaci a průběh státní závěrečné zkoušky, možnost náhradního termínu a jiné upravuje směrnice děkana, viz informační tabule fakulty - směrnice
- Rozhodnutí rektora č. 1/2010 - Výstupní list studenta
Podstatné informace vyplývající z předpisů uvedených výše:
Grafická úprava, řazení listů a formální vzhled BP a DP se řídí Směrnicí rektora 72/2017 "Úprava, odevzdávání, zveřejňování závěrečných prací", zde jsou ty nejdůležitější informace:
- Článek 13
1. Listinná forma závěrečné práce musí být v kompaktní jednoduše nerozebíratelné vazbě opatřené deskami.
2. Náležitosti desek (patrně jsou generovány Studisem)
- Článek 14 - titulní list (patrně je generován Studisem)
- Článek 15 - Náležitosti a uspořádání textové části:
a) titulní list,
b) zadání závěrečné práce (u disertační práce nepovinné),
c) abstrakt v jazyce závěrečné práce a v angličtině,
d) klíčová slova v jazyce závěrečné práce a v angličtině,
e) rozšířený abstrakt v češtině či slovenštině v případě, že jazykem závěrečné práce není čeština ani slovenština (netýká se studentů studujících ve studijním programu akreditovaném v angličtině),
f) bibliografická citace závěrečné práce dle ČSN ISO 690,
g) prohlášení autora o původnosti práce, podpis autora u listinné formy práce,
h) poděkování (nepovinné),
i) obsah,
j) úvod,
k) vlastní text práce,
l) závěr,
m) seznam použitých zdrojů,
n) seznam použitých zkratek a symbolů (nepovinný),
o) seznam příloh (nepovinný),
p) přílohy (nepovinné).
Poznámka:
Šablona pro psaní bakalářské, resp. diplomové práce je ke stažení zde (testováno v OverLeaf).
Výše uvedenou Směrnici rektora 72/2017 doplňuje Směrnice děkana č. 3/2022 (ze dne 25. 4. 2022). Zde jsou ty nejdůležitější informace:
- V případě tisku závěrečné práce se použije bílý papír obvyklé gramáže (80 až 100 g/m2) a oboustranný tisk, pokud není zvláštní důvod pro tisk jednostranný.
- V textové části se použije řádkování 1 až 1,1, velikost písma 12 pt (kromě nadpisů), typ písma Arial nebo Times New Roman (v případě LaTeXu typ písma podobný výše uvedeným).
- Rozměry tiskové oblasti na stránce jsou 16 cm x 25 cm.
- Rozsah vlastní textové části práce je nejméně 15 stran pro BP a 40 stran pro DP.